امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۱۰:۵۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،خبر و فیلمی از کشتن یک پلنگ در برخی سایتها و فضای مجازی منتشر شده است؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری درمورد این خبر و فیلم گفت: این فیلم قدیمی مربوط به فروردین سال ۱۳۹۶ است و این اداره کل به محض اطلاع از موضوع وارد عمل شد و با تلاش‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست و نیروی انتظامی، متخلفان شناسایی، دستگیر و برای برخورد قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. وی افزود: بررسی‌ها برای تعیین مکان تخلف، نشان می دهد که شکار در مرز استان چهارمحال و بختیاری و استان همجوار در محدوده سردشت ارتفاعات ریگ انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر جدیت این اداره کل در برخورد با متخلفان محیط زیست تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با شکایت از متهمان، خواستار اشد مجازات برای آنان شد و درنهایت رأی محکمی برای متخلفان صادر شد.
احمدی بیان کرد: متخلفان به جرم مشارکت در شکار هر کدام به ۳ سال حبس، به دلیل حمل اسلحه گرم غیرمجاز به ۲ سال حبس و به دلیل نگهداری اجزای پلنگ در منازلشان به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی اذعان داشت: متخلفان با آگاهی یافتن از جهل خود ضمن ابراز ندامت، به رأی بدوی اعتراض کردند و در دادگاه تجدیدنظر محکومیت به زندان این شکارچیان تبدیل به محکومیت به پرداخت جزای نقدی شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: درنهایت متخلفان به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارد به محیط زیست ناشی از شکار پلنگ  و هریک به ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی بابت مشارکت در شکار، ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی بابت حمل اسلحه غیرمجاز و نیز ضبط اسلحه به نفع دولت محکوم شدند.

شهرام احمدی اذعان داشت: اقدامات آموزشی- فرهنگی، به عنوان مهمترین اقدام در کاهش تخلفات و جرایم حوزه محیط زیست مطرح است و بسیاری از متخلفان به واسطه عدم شناخت اهمیت و ارزش گونه های حیات وحش دست به انجام چنین تخلفاتی می زنند. احمدی ابراز امیدواری کرد که با همکاری رسانه ها و بخش های فرهنگی، دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در حیات وحش کشور نباشیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی