امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۳۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال وبختیاری، مجید فرهزاد در برنامه بازدید از نیروگاه خورشیدی کوثر در منطقه سفید دشت در شهرستان بروجن، اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی کوثر با ظرفیت پنج مگاوات بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان بوده که توسط بخش خصوصی با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال احداث و راه‌اندازی است.

وی در ادامه سخنان خود کاهش آلایندگی ها ، مدیریت مصرف برق ، حفظ منابع سوختی و… را از جمله مزایای بهره وری از انرژی های نو و تجدید پذیر عنوان کرد و افزود : با توجه به ظرفیت مناسب استان به میزان ۲۰۰ مگاوات تولید انرژی برق از طریق احداث نیروگاه های خورشیدی، ظرفیت سنجی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: مشترکین یا متقاضیانی که بتوانند در منزل یا … ، نیروگاه خورشیدی احداث کنند ، با آنها قرار داد خرید تضمینی برق امضاء خواهیم کرد و تا ۲۰ سال برق تولیدی آنها خریداری می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در برنامه این بازدید گفت : احداث نیروگاه های خورشیدی با توجه به کاهش آلایندگی ها و سایر مزایای آن ، از ضروریات استان می باشد و خوشحالیم که امروز شاهد پیشرفت بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان هستیم واز دست اندر کاران اجرای این پروژه تقدیر کرد.

گفتنی است باتوجه به مطالعات انجام شده ، استان چهارمحال وبختیاری با توجه به زاویه تابش خورشید از مستعد ترین نقاط برای احداث نیروگاه های خورشیدی می باشد که سرمایه گذاران می توانند با وجود زیر ساخت های لازم جهت احداث نیروگاه های خورشید اقدام نمایند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی