امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۴۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،فرماندار شهرستان بروجن گفت: انرژی خورشیدی یکی از منابع تأمین انرژی رایگان، پاک و به دور از اثرات زیان بار برای محیط زیست است، افزایش جمعیت و بحران انرژی در سال‌های اخیر موجب شده انرژی خورشیدی جدی‌تر گرفته شود و آن را یکی از مناسب‌ترین جایگزین‌های انرژی‌های فسیلی بدانیم و از آن استفاده مناسب شود.
مسعود ملکی اظهار کرد: باتوجه به مطالعات صورت گرفته، استان چهارمحال و بختیاری با توجه به زاویه تابش خورشید از مستعد‌ترین نقاط برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است و شهرستان بروجن نقطه بسیار قابل توجه بوده و اقداماتی با مشارکت سرمایه‌گذار انجام شده است.
ملکی بیان داشت: پروژه نیروگاه خورشیدی زاگرس سفید دشت با ظرفیت ۵ مگاوات در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در منطقه سفیددشت در دست احداث است، این پروژه از شهریور ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی این نیروگاه خورشیدی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان در این خصوص سرمایه‌گذاری شده است و برق ۱۵۰۰ خانوار را پس از بهره‌برداری تامین می‌کند.
فرماندار بروجن با اشاره به اهداف اجرای این نیروگاه خورشیدی در شهرستان بروجن، تصریح کرد: از اهداف احداث این پروژه تولید برق با ظرفیت ۵ مگاوات، جلوگیری از هدر رفت منابع سوخت فسیلی معادل سه میلیون متر مکعب گاز در سال، حفظ محیط زیست و جلوگیری از تولید گاز گلخانه‌ای است.
وی با اشاره به پیگیری و اقدامات متعدد در خصوص گسترش و احداث این نیروگاه خورشیدی، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی تشکیل شد، سرمایه گذاران می‌توانند با وجود زیر ساخت‌های لازم در استان چهارمحال و بختیاری خصوصا شهرستان بروجن جهت احداث نیروگاه‌های خورشید اقدام کنند که قطعا مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی