امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۱۳:۳۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام  ، اقبال عباسی ، استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای استان ، با اشاره به امکان حضور مسافران در ایام تاسوعا و عاشورا در استان گفت: پیامک اخطاری برای شهروندان ارسال می‌شود که چناچنه فردی شهروند چهارمحال و بختیاری نیست و در اسرع وقت استان را ترک نکند بنا بر مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا خودرو وی به مدت ۱۰ روز توقیف می‌شود.

اقبال عباسی  اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تمامی اماکن دولتی ازجمله مدارس، اماکن ورزشی و دیگر مکان‌هایی که دولت امکان واگذاری آن‌ها به هیأت‌های عزاداری را دارد باید برای برگزاری مراسمات عزاداری به هیأت‌ها واگذار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چنانچه اداره کل ورزش و جوانان این استان خلاف این مصوبه ستاد کرونا عمل کرده و برای واگذاری اماکن ورزشی از هیأت‌های عزاداری وجهی دریافت کرده است، درصورت اثبات این موضوع به عنوان تخلف اداری معرفی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه این نگرانی که بعد از روزهای تاسوعا و عاشورا تعداد بیماران بیشتر شوند وجود دارد و باید خود را برای این شرایط آماده کنیم، عنوان کرد: از همین رو به جهت حفظ سلامت مردم باید سختگیرانه‌تر برخورد کنیم.

درمورد عزاداری‌های محرم و شیوه‌نامه آن، مصوبات ستاد ملی کرونا لازم‌الاجرا است اما اگر به هر دلیل تخلف موردی مشاهده شد وظیفه برخورد با متخلفان برعهده فرمانداران است.

موضوع مهم و دغدغه دیگری که وجود دارد حضور مسافران در ایام تاسوعا و عاشورا در استان است، افرادی که به رسم سال‌های گذشته قصد دارند برای حضور در آیین‌های عزاداری به زادگاه خود سفر کنند، لذا با نظر دستگاه‌های مربوطه تصمیم برآن شد تا با استفاده از ارسال پیامک به همه مردم استان و آن‌هایی که در محدوده استان قرار می‌گیرند اخطار داده شود.
در این پیامک اخطار آمده است که چناچنه فردی شهروند چهارمحال و بختیاری نیست و در اسرع وقت استان را ترک نکند بنا بر مصوبه ستاد استانی کرونا خودرو وی به مدت ۱۰ روز توقیف می‌شود.

پیشنهاد می‌شود از هیأت‌هایی که با ستاد مقابله با بیماری کرونا همکاری داشته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند تجلیل شده و به آن دست از هیأت‌های عزاداری که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکردند تذکر لسانی داده شود.

فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گاه استان لازم است کمیته کم و کیف اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و صنوف را تشکیل دهند تا این کمیته بر چگونگی رعایت این پروتکل‌ها در این واحدها نظارت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دستگاه اداری یا بانکی به بهانه ابتلا کارکنان به ویروس کرونا اجازه تعطیلی واحد مربوطه را ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی