امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۱۵:۲۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در جریان بازدید از شرکت فولاد تاراز گفت: ورق گالوانیزه با پوشش تی.او.سی (TOC) برای نخستین بار در کشور در واحد صنعتی تاراز این استان تولید و روانه بازار مصرف شد. در حال حاضر برنامه تولید سه هزار تن ماهانه از این نوع ورق‌ پیش‌بینی شده و این مقدار در آینده بر اساس تقاضای بازار تا بیش از پنج هزار تن نیز قابل افزایش است.

سعید رشیدی، مدیرعامل فولاد تاراز نیز اظهار داشت: در صورت تامین مواد اولیه ورق فولادی و افزایش تولید، امکان صادرات ورق و ارسال به بازارهای جهانی به خصوص کشورهای منطقه فراهم است که با ارزش افزوده بیشتر اقتصادی برای کشور ارزآوری خوبی به همراه خواهد داشت.
فولاد تاراز می‌تواند تا ماهانه ۵ هزار تن ورق TOC تولید کند
سجاد رستمی با اعلام این خبر افزود: واحد صنعتی تاراز تنها تولیدکننده ورق‌های تی.او.سی (t.o.c) کشور است. وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه تولید سه هزار تن ماهانه پیش‌بینی شده و این مقدار در آینده بر اساس تقاضای بازار تا بیش از پنج هزار تن نیز قابل افزایش است.

مدیرعامل فولاد تاراز نیز با اشاره به اینکه این محصول جدید نیازمند تدوین شیوه‌های بازاریابی است، تصریح کرد:معرفی و نفوذ در بازار و تثبیت و توسعه این فعالیت در دستور کار قرار دارد.

سعید رشیدی افزود: پس از پوشش فلز روی بر سطح ورق‌های فولاد نورد سرد، پوشش نازک ارگانیک برای محافظت و جلوگیری از شوره بر سطح ورق گالوانیزه اعمال می‌شود که علاوه بر زیبایی ظاهری به دلیل رنگ و براقی سطح ورق، مقاومت بسیار زیاد در برابر شوره را به همراه دارد.

وی ادامه داد: قابلیت فرم‌پذیری مناسب بدون نیاز به استفاده از روانکار، مقاومت بالا در برابر نور خورشید و خوردگی، هزینه کمتر تولید نسبت به ورقه رنگی به عنوان بارزترین ویژگی‌های ورقه تی.او.سی (t.o.c)است. رشیدی با بیان اینکه این محصول در تولید پوشش سقف‌های ساندویچ پانل‌ها و برخی از بخش‌های لوازم خانگی کاربرد دارد،گفت: با توجه به مزایای ذکر شده، روش‌های تی.او.سی می‌تواند جایگزین مناسبی برای ورق‌های رنگی باشد.

مدیرعامل فولاد تاراز از برنامه‌ریزی برای تولید این محصول در رنگ‌های مختلف خبر داد و گفت: استفاده از قابلیت‌های منحصر به فرد، فناوری خط تولید برای عرضه و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر از ویژگی‌های منحصر به فرد ورق گالوانیزه تی.او.سی (t.o.c)است.

رشیدی خاطر نشان کرد: در صورت تامین مواد اولیه ورق فولاد و افزایش تولید امکان صادرات ورق و ارسال به بازارهای جهانی به خصوص کشورهای منطقه فراهم است که با ارزش افزوده اقتصادی برای کشور ارزآوری خوبی به همراه خواهد داشت.

فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری با ظرفیت تولید۲۶۰ هزار تن از سال ۹۵ در شهرک صنعتی شهرکرد به بهره‌برداری رسید که این شرکت در صورت تامین مواد اولیه از قبیل ورق فولاد سرد، قابلیت تولید انواع محصولات گالوانیزه را دارد.

محصولات تولید شده در این شرکت در صنایع ساختمان صنایع فلزی سبک ساخت برخی قطعات و خودرو و صنعت لوازم خانگی کاربرد دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی