امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۵۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،شهرام احمدی گفت: استان چهارمحال و بختیاری دارای تالاب‌های بین‌المللی و بزرگی از جمله تالاب چغاخور و گندمان است که در حال حاضر از حق‌آبه خوبی برخوردار هستند و سطح آب تالاب‌های استان بسیار مطلوب و رضایت‌بخش است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این سازمان با همکاری نیروهای مردمی و مسؤولان استان گام مثبتی در راستای میزبانی از پرندگان مهاجر برداشته است، اظهار کرد: پرندگان کوچ زمستانه خود را آغاز کردند و وارد استان شده‌اند و تا یخ زدن سطح تالاب‌ها در استان هستند.

وی در ادامه گفت: چهل هزار پرنده آبزی و کنار‌آبزی مهاجر وارد استان شده‌اند و در ماه‌های دی و بهمن از استان خارج می‌شوند و به مناطق جنوبی مهاجرت می‌کنند.

احمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از پرنده‌های مهاجر اضافه کرد: حفاظت از پرندگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است که در این راستا تالاب‌های چغاخور و گندمان به دوربین‌های پایش آنلاین مجهز شده است.

وی ادامه داد: گشت‌های ثابت و سیار را با هماهنگی شهرستان‌های بروجن و کیار در این مناطق مستقر کردیم و آموزش و فرهنگ‌سازی را برای مردم و گردشگران در دستور کار قرار داده‌ایم تا کمترین آسیب برای توسعه پایدار به وجود آید.

احمدی تصریح کرد: این اقدامات مثبت تالاب‌ها را به سوی احیا سوق داده است و باعث شده ۵۰ گونه پرنده با ارزش زیست محیطی بالا در تالاب‌ها سکنی گزینند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی