امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۲۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، غلامعلی حیدری ۱۶ بهمن‌ماه در ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان، اظهار کرد: طبق گفته مسئولان بهداشت و درمان سویه اُمیکرون بیش‌تر کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند، اکنون شاهد افزایش آسانسوری این ویروس هستیم.

‍استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، گفت: در شهرستان شهرکرد فعالیت کلیه مدارس به‌مدت یک‌هفته غیرحضوری شود، مدارس در شهرستان‌های نارنجی به‌صورت نقطه‌ای غیرحضوری شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: پیک ششم کرونا در ابتدای اسفندماه در استان نمود عینی پیدا خواهد کرد، باید بتوانیم با انجام اقدامات مورد نیاز سرعت ابتلا به این سویه جدید را در استان کاهش دهیم، اکنون شاهد عادی‌انگاری در بین مردم و کادر بهداشت و درمان هستیم که باید با فرهنگ‌سازی و آموزش جامعه نسبت به تبعات پیک ششم حساس شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گسترده باعث کاهش مرگ و میر و بستری در پیک جدید می‌شود، عنوان کرد: باید مردم نسبت به ویژگی‌های سویه اُمیکرون از جمله سرعت انتقال بالا و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان آگاه شوند، هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراکز جمعیتی از جمله دانشگاه‌ها و مدارس است.

حیدری تاکید کرد: مراکز بهداشتی و درمانی باتوجه به قرار گرفتن این استان در پیک جدید در آماده‌باش کامل قرار بگیرند، همچنین از تمامی ظرفیت‌ها و تریبون‌ها برای اغناسازی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن به‌ویژه دز سوم استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی، گفت: در شهرستان شهرکرد فعالیت کلیه مدارس به‌مدت یک هفته غیرحضوری شود، مدارس در شهرستان‌های نارنجی به‌صورت نقطه‌ای غیرحضوری شوند، دانشگاه‌ها نیز با تصمیم مدیریت دانشگاه می‌توانند کلاس‌های خود را غیرحضوری برگزار کنند.

وی ادامه داد: تا زمانی‌که از پیک کرونا عبور نکرده‌ایم ادارات برگزاری جلسات را به حداقل برسانند و همچنین جلسات مهم با تعداد محدود برگزار شود تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

حیدری با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی برون شهری، یادآور شد: باید نظارت بر این مسئله تشدید شود، همچنین در ادارات و مدارس کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند برای آن‌ها جرایمی در نظر گرفته شود، نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن منوط به ستاد کرونا است، مصوبات این ستاد به فرماندران برای اجرا ابلاغ شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مراکز درمانی به‌ویژه مرکز درمانی هاجر و بیمارستان تامین اجتماعی شهرکرد آمادگی لازم را برای افزایش مواردبستری داشته باشند تا در پیک ششم غافلگیر نشویم، مراکز تزریق واکسن نیز افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: تالارهای پذیرایی، سینماها، استخرهای شنا و جشنواره‌ها با ۱۵ درصد ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، همچنین رستوران‌ها بیرون‌بر شوند، در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت‌های کرونایی طبق دستورالعمل‌ها است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی