امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۳۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به سه حادثه کوهستان در شهرستان‌های بروجن و اردل، گفت: ۶ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به سه حادثه کوهستان در شهرستان‌های بروجن و اردل امدادرسانی کردند که تلاش نیروها بی‌نتیجه ماند و دو نفر جان خود را از دست دادند.

ایرج کیانی اظهار کرد: در حادثه اول طی گزارش مرکز eoc جمعیت هلال احمر استان مبنی بر ایست قلبی فردی در کوه کلار، تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: طبیعت‌گرد ۶۷ ساله اهل شهر ایذه بوده که متاسفانه قبل از حضور نیروهای امدادی به دلیل مشکل ایجاد شده فوت شد، تیم کوهستان اعزامی باز هم برای احیای فرد حادثه‌دیده به امید بازگشت به زندگی، تمام تلاش خود را به کار گرفتند ولی متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد سپس با همکاری کوهنوردان حاضر در کوه فرد فوت شده را به پایین کوه انتقال و تحویل نیروی انتظامی  دادند.

کیانی گفت: در حاثه دوم مصدوم ۶۵ ساله در اراضی اطراف روستای چشمه‌علی دچار افزایش فشار خون و درد در ناحیه قفسه سینه شده و تیم امداد و نجات پایگاه گدار کبک شهرستان بروجن در ساعت ۱۲ به محل اعزام شدند، نیروهای اعزامی پس از انجام خدمات امدادی مصدوم را به پایین مراتع منتقل و تحویل عوامل اورژانس دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به وقوع حادثه سوم و سقوط یک خانم در آبشار لندی شهرستان اردل، خاطر نشان کرد: بلافاصله دو تیم به صورت زمینی و یک تیم توسط بالگرد به منطقه اعزام شدند، باتوجه به صعب‌العبور بودن منطقه لندی، گروه‌های امدادی پس از طی کردن مسیر سخت گذر به آبشار لندی محل حادثه رسیدند اما دختر جوان به دلیل ضربه به سر و خونریزی مغزی جان باخته بود.

وی بیان کرد: عملیات انتقال کوهنورد فوت شده توسط نیروهای امدادی و افراد محلی پس از چندین ساعت و گذر از مناطق صعب‌العبور به منطقه امن انتقال و سپس به عوامل انتظامی تحویل دادند.

به گفته وی، کوهستان در عین زیبایی خود بسیار سرکش و خطرناک بوده که لازم است موارد ایمنی کاملا رعایت شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی