امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۳۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،سعید یوسف پور در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهارداشت: تالاب گندمان در لیست ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری در ایران قرار دارد و نیز این تالاب زیبا در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن هم ثبت شده است.

وی افزود: یکی از ویژه گی های این تالاب رکورد زادآوری پرستوی دریایی خزر در تالاب است.

یوسف پور بیان کرد: در سال گذشته ۳۹۳ مورد تخلفات شکار و صید در استان شناسایی شد که ۵۳۰نفر به مراجع قضایی معرفی و ۱۹۱ مورد پرونده در جریان است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته ۶۱ مورد شکار صید، ۷۲ مورد کشف شکار غیرمجاز، ۹۱ مورد برخورد با آلودگی زیست محیطی، ۱۹ مورد احیا حیات وحش، ۲۶۳مورد اخطاریه محیط زیستی به آلاینده های محیط زیست ، ۴۳ مورد طرح آموزشی، ۸۹ مورد چرای غیرمجاز و غیرقانونی و ۱۰۰ موردصدور کارت همیار محیط زیست انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست برای گونه های ویژه برنامه عمل تعریف کرده است خاطر نشان کرد: در این استان برای غاز پیشونی سفید کوچک، پلنگ ایرانی و خرس قهوه‌ای برنامه عمل پیش‌بینی شده است.

یوسف پور بیان کرد: در سال گذشته هجده میلیارد تومان خسارت به مناطق محیط زیست و منطقه های حفاظت شده استان وارد شد و با ورود به موقه محیط بانان و همیاران محیط زیست به موقع از خسارات بعدی جلوگیری شد.

وی در پایان تصریح کرد: محیط زیست برای اولین بار درخصوص گونه‌های گیاهی درحال انقراض ورود کرده است و برای مرزه کلاری و زنیان پیرکوه در منطقه تنگ صیاد اقداماتی صورت گرفته است

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی