امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۱۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرقلی جعفری ظهر روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران ، اظهار داشت:مهم‌ترین و پرچالش ترین موضوع کشور و استان آب است و هدف‌گذاری بنده در ورود به مجلس و عضویت در کمیسیون کشاورری، رفع مشکل آب استان و کشور بوده است و به همین منظور از بدو ورود به مجلس با عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس و عضویت در شورای عالی آب به ریاست رییس جمهور، پیگیری این مشکل کشوری هستم.

وی افزود: در واقع یکی از دلایل محرومیت مردم استان از حقوق خود در زمینه آب، اطلاعات غلطی بود که به مسئولین کشور می‌رساندند و متاسفانه در مبادی اصلی تصمیم‌گیری در خصوص آب فردی از استان چهارمحال و بختیاری نبوده است که بتواند تصمیم‌گیری کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: ۹۵ درصد منابع تامین آب رودخانه زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری قرار دارد و پروژه انتقال آب بن به بروجن تنها سه درصد از این آب را استفاده می‌کند و از پروژه‌های اولویت‌دار تامین آب شرب کشور است.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: جلوی ورود اطلاعات غلط در خصوص آب استان چهارمحال و بختیاری به مسئولین تصمیم‌گیر در این زمینه گرفته شد و تصویر درستی از استان برای مسئولین ارشد نظام ترسیم شد. هیئت تحقیق و تفحص از پروژه‌های آب بین حوضه‌ای برای اولین بار شکل گرفت که بعد از اربعین کار شروع می‌شود و در عرض سه ماه گزارشی جامع از پروژه‌های انتقال آب خصوصاً پروژه‌هایی که موارد زیست محیطی در آنها رعایت نشده است، ارائه می‌شود. قطعاً انتقال‌های آب در فلات مرکزی زیر تیغ مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد تا بتوان معضلاتی که توسط برخی از پروژه های انتقال آب برای مبدا و مقصد ایجاد شده، کاسته شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه به زودی در دو ماه آینده خبر خوش افتتاح پروژه آبرسانی شرب نیمی از مردم استان چهارمحال و بختیاری به گوش می‌رسد، افزود: اولین طرح انتقال آب پایدار یعنی پروژه بن_بروجن در استان چهارمحال و بختیاری به زودی به بهره برداری می‌رسد. طرح جامع آبرسانی استان چهارمحال و بختیاری نیز در سفر کمیسیون کشاورزی به استان مصوب شد و این طرح رو به اتمام است که آب شرب تمام مردم استان به صورت پایدار انجام شود.

رییس کمیته آب مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان بروجن پیشانی خشکسالی استان چهارمحال و بختیاری است پس معضل آب بیشتری دارد، در واقع آب شرب مردم بروجن، فرادنبه و شهر سفید دشت از طریق خط لوله بن_بروجن انجام می‌شود.

جعفری اظهار داشت در سال گذشته در شهر سفیددشت ۱۶ ساعت قطعی آب داشتیم که موقتا امسال با چاه این مشکل حل شد.

وی عنوان کرد : ۱۵ سال بود که سد اقبلاغ در سکوت مطلق اعتبار نداشت که امسال ۸۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد،

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری فاضلاب برای شهرهای بلداجی فرادنبه و سفید دشت صورت گرفت که تا پایان امسال فاضلاب فرادنبه و بلداجی به اتمام می‌رسد و کار فاضلاب سفید دشت به زودی شروع می‌شود.

جعفری یادآوری کرد: در نخستین جلسه مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری، سه اولویت استان تعیین شد که اولین آن‌ها آب و پس از آن احداث راه‌آهن و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای استان بود.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن یکی از زیرساخت اصلی برای توسعه استان است و قرار است راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از اصفهان وارد شهرستان بروجن شود و پس از تکمیل به جنوب و به سمت اهواز و بندر امام(ره) نیز ادامه داشته باشد و این پروژه پیشرفت زیادی در شهرستان بروجن داشته است.

جعفری به اقدامات انجام شده در شهرستان بروجن اشاره کرد و گفت: پیگیری برای راه‌اندازی آموزشکده فنی دخترانه بروجن و رفع مشکلات آموزشکده فنی پسرانه این شهر،حل مشکلات پیست تارتان  واشاره به اینکه سالن بین المللی تارتان در بروجن یکی از بی‌نظیرترین سالن‌های دومیدانی کشور است، افزود: برای مشکلات این سالن اعتبارات پیگیری و اختصاص یافت، در اوایل مهرماه نیز شاهد حضور وزیر ورزش و جوانان کشور در استان خواهیم بود.

وی گفت: اختصاص اعتبار برای اتمام فرهنگسراهای بروجن، فرادنبه و پیگیری جهت تکمیل فرهنگسرای گندمان، اختصاص اعتبار برای تکمیل تالار فرهنگیان بروجن و سالن ورزشی آینده سازان، پیگیری جهت رفع مشکلات فرهنگسرای بلداجی صورت گرفت.

جعفری ادامه داد: دراین مدت پل روگذر بیمارستان بروجن تکمیل و بیمارستان این شهر نیز به MRI مجهز شد و ۱۶ واحد پانسیون پزشکان نیز در بیمارستان احداث شد و خرید زمین پلی کلینیک تامین اجتماعی در بروجن انجام شد و ساختمان پزشکی قانونی بروجن تا آخر امسال تکمیل خواهد شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: هرگز به خود اجازه ندادم وارد بحث انتصابات شوم اما تذکرات در خصوص انتصابات به صورت خصوصی داده شد که چون پاسخی برای سوال خود نگرفتم ناچارا باید به صورت عمومی گفت تا مردم بدانند چه اتفاقی در حال رخداد است، قطعا رمز موفقیت استان در اتحاد همدلی است و آنچه وحدت را تضمین می‌کند عدالت به قانون است و نمی‌توان اتحاد را با شعار درست کرد.

وی افزود: انتصاب مدیران در یک استان باید بر اساس شاخص و ملاک باشد، گاها این شاخص تعهد، مدیریت، ایمان و شایستگی‌های فردی است و گاهی شاخص بر اساس ترکیب جمعیتی است که این مورد را قبول ندارم و یا فشار افراد و گروهای سیاسی است.

وی در انتها یادآور شد: رمز موفقیت استان چهارمحال و بختیاری و کشور وحدت و همدلی است و آنچه می تواند همدلی ایجاد کند عدالت و رعایت قانون است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی