امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۱۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

ولی اله مختاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،گفت: بهزیستی سازمان تخصصی حمایتی است؛ از این حیث که علاوه بر توجه به موضوعات معیشتی توجه ویژه‌ای به موضوعات مختلفی از جمله مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسائل مربوط به بروز معلولیت ها، اعتیاد و مددکاری دارد و در این حوزه‌ها خدمات توسط نیروهای تخصصی این سازمان ارائه می شود.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بروجن اظهار داشت : بهزیستی شهرستان بروجن با توجه به گستردگی خدمات اقدام به صدور۴۳ مجوز مراکز توانبخشی، کلینیک های امور اجتماعی، مراکز سرپایی کاهش اختلال موادمخدر و اقامتی ترک اعتیاد ،مراکز مشاوره ،موسسات خیریه وسمن ها و تشکل های مرتبط با حوزه های فعالیت خود ،کرده است.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم بهزیستی با مردم یادآور شد: خط شاخص ما ۱۲۳ خط اورژانس اجتماعی است که مردم می توانند در موارد کودک آزاری و همسر آزاری و مشکلات خانوادگی با این خط تماس بگیرند؛ همچنین خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ در حوزه مشاوره و پیشگیری از اعتیاد و خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی است.

مختاری اظهار کرد: در بهزیستی شهرستان بروجن بیش از ۴ هزار معلول ،۴۵۷ زن سرپرست خانوار، ۵۱ فرزند تحت سرپرستی بهزیستی وبیش از ۴۰ خانوار دارای فرزند چندقلو در حال دریافت خدمات به صورت مستمر می باشند که با احتساب اعضای خانواده ی آنها یک جامعه آماری ۱۲ هزار نفری را شامل می شوند.

وی عنوان کرد: با توجه دولت در حوزه توانبخشی اعتبارات مربوط به تهیه لوازم کمک توانبخشی پرداخته می شود، اما نیازهای معلولین فقط دریافت ویلچر ،سمعک،عصا و… نیست چراکه بسیاری از معلولین نیاز به خدمات کاردرمانی ،فیزیوتراپی ،شنوایی سنجی، گفتار درمانی ، دندانپزشکی دارند که کلیه خدمات مذکور به صورت رایگان و براساس معلولیت وبا توجه به ظرفیت مراکز در حال انجام است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بروجن گفت: لازم به ذکر است با توجه به اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته جهت ساخت وخرید مسکن خانواده های تحت حمایت بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض به خانوارهای دارای شرایط پرداخت گردید.

وی بیان کرد: در سال گذشته تعهد سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال در شهرستان حدود ۳۴۰ نفر بود که با توجه به اعتبارات و ظرفیت کارفرمایی توانستیم تعهد ۱۰۰ درصدی را با اعتباری بالغ بر۲۷۰ میلیارد ریال در زمینه اشتغال تحقق بخشیم، همچنین در سال گذشته مبلغ حق بیمه (خویش فرمایی وکارفرمایی) ۲۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.

مختاری اظهار کرد: در سال گذشته جهشی را در پرداخت مستمری‌ها در شهرستان داشتیم حدود۷۰۰ نفر از مددجویان در سال گذشته به لیست پرداخت اضافه شدند و در حال حاضر ۲۴۱۲ نفر مستمری بگیر هستند و درحال حاضر هیچ مددجویی پشت نوبت دریافت مستمری نمی باشد وپرداخت کمک های موردی ،کمک هزینه ازدواج ،کمک هزینه تحصیلی ،کمک هزینه ایاب وذهاب، مناسب سازی مسکن وخودرو ،و پرداخت شهریه دانشجویی و… بخشی از بیش از ۱۵۰ فعالیت سازمان بهزیستی در شهرستان می باشند.

وی با بیان اینکه غربالگری شنوایی از بدو تولد آغاز می‌شود، گفت: سال گذشته ۲۱۰۰نفر پایش شنوایی شدند و افراد مشکوک به پزشک متخصص ارجاع داده شدند همچنین کمک هزینه‌های کاشت حلزون به افراد نیازمند نیز پرداخت شد وسنجش تنبلی چشم در کودکان سه تا ۶ سال نیز برای ۴۴۹۲ نفر انجام شد و افراد مشکوک برای مداخلات بعدی به چشم‌ پزشک ارجاع داده شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی