امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۱۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، فرماندار شهرستان بروجن در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جمعی از مدیران کل و مدیران شعب بانک‌ها با اشاره به ظرفیت این شهرستان در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت گفت: بیش از ۵۰۰ طرح و برنامه به‌طور ویژه برای توسعه شهرستان در دستور کار قرار دارد.

فتاح کرمی تأکید کرد: در این نشست قرار شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح‌ها روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را اعلام کنند تا مشکلات آن‌ها شناسایی و برای رفع آن تلاش شود.

وی اظهار داشت: در این صورت می‌توان تا پایان سال‌جاری گام اساسی برای توسعه و پیشرفت شهرستان بروجن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداشت.

فرماندار بروجن افزود: بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذارانی که در حوزه گردشگری این شهرستان ورود پیدا می‌کنند، میانه راه انصراف می‌دهند، چرا که زیرساخت‌های گردشگری وجود ندارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه منطقه گردشگری چغاخور، تالاب گندمان و دیگر گردشگاه‌های این شهرستان، حدود ۲۰ سال است که در انتظار تصویب شورای عالی هستند. انتظار می‌رود میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به این مسائل ورود کند‌.

کرمی گفت: ۴۲ درصد از صنعت استان چهارمحال و بختیاری در این شهرستان است و ۵۰ درصد حمل بار و تجارت استان در این شهرستان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: متأسفانه اداره گمرک این شهرستان هنوز راه اندازی نشده و با راه‌اندازی این اداره، در سرمایه واحدهای صنعتی و ارزش افزوده‌ها و غیره کمک می‌شود.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز شهرستان بروجن را قطب صنعت استان دانست و گفت: هم‌اکنون ۱۱۸ طرح نیمه‌تمام صنعتی در این شهرستان وجود دارد.

محمدکاظم منزوی تأکید کرد: تمامی طرح‌های صنعتی شهرستان بروجن رصد و پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی غیرقابل‌قبول در سال‌های گذشته باید فسخ قرارداد شود.

وی با اشاره به روند اجرایی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری بزرگ در شهرستان بروجن یادآور شد: هم‌اکنون ۳۰ سرمایه‌گذار به‌منظور احداث اردوگاه گردشگری در این شهرستان درخواست سرمایه‌گذاری داده‌اند و تکمیل طرح‌های گردشگری خُرد و یکی دو طرح گردشگری بزرگ برای این منطقه در دستور کار قرار دارد.

منزوی به ظرفیت شهرستان بروجن در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و گازرسانی به گلخانه‌های این شهرستان تا پایان سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در سال جاری ۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که ۲ هزار و ۱۸۱ نفر آن سهم شهرستان بروجن است.

محسن مولوی افزود: در چهار ماهه نخست سال‌جاری براساس ثبت اطلاعات ۱۶ دستگاه اجرایی استان در سامانه رصد ۵۲۲ فرصت شغلی در شهرستان بروجن ثبت شده است.

وی یادآور شد: وزارت تعاون، کاری و رفاه اجتماعی در سال‌جاری اشتغال‌زایی ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی را از طریق ارسال پیامک به متقاضیان و بازدیدهای میدانی رصد می‌کند تا از انحراف تسهیلات این بخش جلوگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۶ در بهمن‌ماه سال گذشته و پرداخت آن از خردادماه سال‌جاری اظهار کرد: از این محل ۵۳۰ میلیارد ریال برای پرداخت به ۵۹۵ متقاضی واجد شرایط در شهرستان بروجن اختصاص یافت.

وی با اشاره به ثبت ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح منظومه در شهرستان بروجن گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگی ۱۱۰ میلیارد ریال برای این شهرستان اختصاص داده شد.

مولوی به پرداخت ۷۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۷۷ متقاضی واجد شرایط شهرستان بروجن در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۵۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده است.

وی با اشاره به لزوم هدایت پرداخت تسهیلات به رشته‌های نو، جدید و دانش‌بنیان با اولویت حمایت از طرح‌های پشتیبان افزود: هر کدام از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری که تسهیلات خود را ۱۰۰ درصد جذب کند در مرحله بعدی تخصیص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرد.

مولوی پرداخت و هزینه‌کرد تسهیلات به‌طور هوشمندانه و هدفمند را ضروری اعلام و تصریح کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال روستایی و عشایری شهرستان بروجن ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به ۴۰۱ طرح در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی