امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۲۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه ای، با ارسال این گزارش به قوه قضائیه با ۱۳۰ رای موافق، ۶۸ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

امیرقلی جعفری بروجنی در تشریح این طرح تحقیق تفحص گفت: درمورد پروژه های انتقال آب بین حوضه ای تاکنون هیچگونه تحقیق و تفحصی صورت نگرفته و به مجلس ارائه نشده است. دو تحقیق و تفحص مصوب شده اما به گزارش کمیسیون هم نرسید.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از افرادی که طی ۴ دهه گذشته در حوزه آب کشور تلاش کرده اند، ادامه داد: از وزیر نیرو برای اقداماتی که طی ۲ سال اخیر انجام داده و ریل معیوب گذشته را تغییر دادند تشکر می کنم. این تحقیق و تفحص در مورد پروژه های انتقال آب بین حوضه ای کشور بوده که ۱۶ پروژه را مورد بررسی قرار داده و ۱۳۰۰ صفحه مستندات جمع آوری کرده و از این میزان ۱۳۰ صفحه خلاصه شده و به مجلس ارائه شده است که خلاصه آن هم اکنون قرائت می شود. تقاضای ما این است که این تحقیق و تفحص مورد رأی گیری قرار گرفته و برای برخورد با متخلفان به قوه قضائیه ارجاع داده شود.

وی در ادامه افزود: رویکردهای فنی و مدیریتی، عملکرد سازمانی و ساختاری، اعتبارات طرح ها، نحوه حکمرانی آب، شیوه نظارت و پایش عملکرد از جمله سرفصل های تحقیق و تفحص است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی