امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۳۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اظهار داشت: پایش شبانه صنایع آلاینده شهرک صنعتی سفیددشت توسط مسئولان اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان و شهرستان بروجن و کارشناسان آزمایشگاه این اداره‌کل انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: با توجه به از خط خارج کردن تجهیزات کنترل آلودگی هوا در نیمه شب توسط برخی واحدهای آلاینده و فعالیت بیش از ظرفیت در شیف شبانه، گشت پایش شبانه مجهز به دستگاههای سنجش آلایندگی، در دستور کار حفاظت محیط‌زیست استان قرار گرفت.

وی افزود: در این پایش ۷ ساعته که با هماهنگی دادستان و همکاری نیروی انتظامی انجام شد، متاسفانه ۶ واحد تولیدی، اخطاریه آلایندگی دریافت کردند که با توجه به عدم استفاده از تجهیزات کنترل آلایندگی و اصلاح نکردن سیستم فیلترینگ در طی اخطاریه‌های قبل، ضمن ثبت در فهرست صنایع آلاینده پاییز، به مراجع قضایی برای توقف فعالیت معرفی می‌شوند.

یوسف‌پور تصریح کرد: واحدهای آلاینده، در صورت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی پس از یک دوره مهلت زمانی برای رفع آلودگی و مدیریت زیست محیطی واحد، در صورت عدم رفع آلودگی، در فهرست صنایع آلاینده ثبت و ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی خواهد شد، همچنین موضوع توقف فعالیت آنها و اجرای احکام کیفری برای مسئولان واحد صنعتی از طریق مقامات قضایی پیگیری خواهد شد.

گفتنی است: شهرک صنعتی سفیددشت با وسعت ۱۰۰۰ هکتار یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی