امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۳۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری عصر امروز در شورای اداری چهارمحال وبختیاری که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، گفت: مردم ما سال‌هاست منتظر حضور رئیس قوه قضاییه در استان هستند.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر شما امروز و در این سفر فقط صحبت از آب می‌شنوید به‌ این دلیل است که معضل آب داد مردم این استان است.

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتقال آب بین حوضه‌ای باید قبل از هرچیز حق‌آبه‌های شرب، صنعت، کشاورزی و زیست‌محیطی رعایت شود، ما نمی‌توانیم برای آباد کردن یک منطقه ۱۰ منطقه را ویران کنیم، اگر کسی بتواند اثبات کند در تونل بهشت‌آباد و گلاب این موارد رعایت شده است ما اعتراضی نداریم.

وی تاکید کرد: دشت‌های این استان به این علت که مردم نمی‌توانند از آب‌های روان استفاده کنند ممنوعه و ممنوعه بحرانی شده است، مردم این استان اجازه ندارند حتی نیم لیتر آب از حوزه‌های آبریز این استان برای مصارف صنعتیو کشاورزی استفاده کنند و روستاها و شهرک صنعتی شهرکرد با تانکر آبرسانی می‌شود.

جعفری با بیان اینکه اجرای عدالت سخت است، بیان کرد: مبارزه با تبعیض نیازمند نیرو است، با اجرای تونل بهشت‌آباد میلیاردها ریال از هزینه بیت‌المال صرف پروژه‌ای شد که هنوز مجوزات لازم را اخذ نکرده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نبود آب در کشاورزی و صنعت موجب مهاجرت مردم می‌شود، عنوان کرد: همچنین با اجرای پروژه تونل سوم کوهرنگ چشمه‌ها خشک شدند و حق وحقوق مردم رعایت نشد.

وی با بیان اینکه اجرای تونل بهشت‌آباد موجب ویرانی ۴ شهرستان می‌شود، یادآور شد: شورای عالی آب این پروژه را متوقف کرد اما این پروژه به صورت غیرقانونی مجددا آغاز شد، این مسئله موجب شکل‌گیری اعتراضات مردمی می‌شود.

وی با بیان اینکه این فریادها را دو رییس‌جمهور و پنج وزیر نیرو شنیده‌اند اما فقط شنیدند و تصدیق کردند، عنوان کرد: مردم از شما به عنوان سکان‌دار دستگاه قضا و پرچم‌دار مبارزه با فساد و قانون‌گریزی توقع دارند با تبعیض در حوزه آب برخورد کنید.

جعفری با ابراز تاسف از سیاسی‌کاری و لابی‌‌گری در موضوع آب، تصریح کرد: اینکه هرکس زور بیشتری دارد سهم بیشتری ببرد هرج و مرج و قانون‌گریزی است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تکلیف آب در کشور باید روشن شود و انتقال آب بر اساس موازین و معیارها باشد غیر ازین باشد منازعه و‌ به جان هم انداختن استان‌هاست.

وی خطاب به رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: انتقال آب بیش از آنکه براساس نیازها باشد بر اساس سیاسی‌کاری است.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اگر انتقال آب علمی باشد باید حق‌آبه شرب، کشاورزی و صنعت مبدا حفظ شود نه اینکه مبدا ویران و جایی دیگر آباد شود.

وی تشریح کرد: از شرق تا غرب چهارمحال و بختیاری را تونل می‌زنند و در هیچکدام از این تونل‌ها حق‌آبه‌ها رعایت نشده است، این در حالی است که در این استان دشت‌ها ممنوعه و ممنوعه بحرانی است چون به مردم گفتند از روان‌آب‌ها استفاده نکنید و زیر پایتان را برای آب حفر کنید.

جعفری با اشاره به اینکه با حفر بی‌حساب چاه آبخوان‌های ما خالی شده است، افزود: مردم استان اجازه برداشت نیم لیتر در ثانیه از آب را ندارند.

نماینده مردم استان در مجلس تصریح کرد: صنعت نیم‌بند استان با تانکر آبرسانی می‌شود و فاجعه‌بارتر از آن، نیمی از مردم استان مشکل آب شرب دارند.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت دشوار است، گفت: پنج سال است که رئیس سازمان بازرسی اعلام کرده است تونل انتقال آب غیرقانونی است اما احداث تونل بدون مشکل تمام شد.

جعفری اظهار کرد: استان ما بیشترین نرخ بیکاری را دارد چون صنعت و کشاورزی ندارد طبیعی است که مردم برای کار مهاجرت کنند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تونل بهشت‌آباد چهار شهرستان را ویران می‌کند و این در حالی است که هم سازمان بازرسی و هم مرکز پژوهش‌های مجلس اشکالات آن را گفته‌اند اما برخی اصرار دارند اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم چهارمحال و بختیاری مخالف انتقال آب نیستند اما در شرایطی که حقوقشان پایمال نشود و عدالت اجرا شود.

جعفری همچنین به تونل سوم کوهرنگ اشاره کرد و گفت: 25 سال است این تونل زده شده اما حتی به یکی از تعهدات آن عمل نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: در مسیر پروژه‌ای که برای تامین آب شرب 450 هزار نفر طراحی شده است هرروز تخریب و سنگ‌‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این حجم از قانون‌گریزی قابل قبول نیست، گفت: اگر مردم صبور و نجیبند نباید از این نجابت سواستفاده شود.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی