امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۱۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،فرماندار شهرستان بروجن در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بروجن در حوزه وزارت نیرو گفت: در ۲ سال گذشته پنج حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی مردم در این شهرستان حفر شده و هم‌اکنون تعدادی مجوز حفر چاه جدید هم موجود است.
مسعود ملکی به تخلیه آبخوان حوضه شهرستان بروجن و مشکل جدی به‌منظور تامین آب آشامیدنی مردم اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون میزان تولید با مصرف آب در این شهرستان بروجن برابر است و در صورت بروز اشکال در یکی از چاه‌های آب، مجبور به تامین آب مورد نیاز مردم مرکز شهرستان ازطریق سیار و با تانکر هستیم.
وی با اشاره به مشکل تامین آب آشامیدنی ساکنان بسیاری شهرها و روستاهای شهرستان بروجن در شرایط کنونی یادآور شد: البته آب آشامیدنی این شهرستان مشکل بهداشتی ندارد اما با استانداردها فاصله دارد.
ملکی ضمن تشکر از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن اظهار داشت: تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای گندمان و بلداجی و روستای آورگان و همچنین اقدام لازم برای به نتیجه رسیدن شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای سفیددشت و فرادنبه ضروری است.
وی افزود: رفع کامل مشکلات آب آشامیدنی شهرستان بروجن به تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن نیاز دارد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی‌های افزون‌بر ۱۲ سال گذشته در چهارمحال و بختیاری و کاهش شدید منابع آب استان گفت: هم‌اکنون این شهرستان در تامین آب پایدار برای بخش‌های مختلف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت با مشکل مواجه است.
حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری تاکید کرد: برای رفع مشکلات آب در این شهرستان به‌ویژه آب آشامیدنی مورد نیاز افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر برابر نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، باید روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن تسریع شود.
وی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن مشکل آب آشامیدنی در شهرهای بروجن، فرادنبه و سفیددشت رفع می‌شود اما شهر نقنه، بخش‌های گندمان و بلداجی همچنان با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.
جعفری به عقب‌ماندگی‌های شهرستان بروجن در بخش تامین آب پایدار اشاره و تصریح کرد: طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها ارائه و بررسی شده و امید است با اجرای این برنامه‌ها در آینده بتوان مشکل آب آشامیدنی در این شهرستان را رفع کرد.
وی یادآور شد: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند زمینه اجرا و عملیاتی شدن طرح‌های مرتبط با رفع مشکل آب بخش‌های مختلف با اولویت تامین آب آشامیدنی مردم را فراهم کند.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم‌اکنون افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر برابر نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های مختلف استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند.
وی گفت: به‌همین منظور تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن ضروری و برای مردم این استان حیاتی است.
جعفری تاکید کرد: البته باید برای رفع مشکل آب آشامیدنی اهالی شهرها و روستاهایی که در مسیر بن به بروجن نیستند، از روش‌های دیگر و با اجرای طرح‌های مختلف اقدام شود. گفتنی است این نشست با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و مشاوران طرح انتقال آب بن به بروجن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی