امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۱۲:۳۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، اقبال عباسی ۱۷ اسفندماه در جلسه ستاد استانی پیشگری و مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت ورود گردشگران و مسافران به این استان تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار کرد: از مردم درخواست می‌شود به این استان سفر نکنند زیرا ما در حال حاضر آمادگی اسکان و پذیرایی از مسافران را نداریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مبادی ورودی استان از امروز کنترل می‌شود و جلوی ورود خودروهایی که متعلق به این استان نباشند و برای گردش و مسافرت قصد دارند به این استان وارد شوند گرفته و خودروی رانندگانی که از این دستور سرپیچی کنند به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان ترانزیتی است، خاطرنشان کرد: ورود خودروهای باری که دارای مجوز حمل و بارنامه هستند بلامانع است.

عباسی با اشاره به تبعات کرونا ویروس بر جامعه، یادآور شد: در حال حاضر تمامی امکانات کشور بر روی مسئله درمان متمرکز شده است، اما نباید از تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این ویروس غافل شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه پذیرش و اسکان مسافران در مهانسراهای دولتی، زائرسراها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ویلاها و خانه‌های اجاره‌ای ممنوع است، اضافه کرد: فرمانداران نیز می‌توانند ورودی‌های شهرستان‌های خود را بنا بر تشخیص کنترل و از ورود مسافران و گردشگران به اماکن تفریحی و توریستی ممانعت کنند.

عباسی با بیان اینکه ساعات کاری ادارات به روال سابق بازگشته است، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در محل خدمت خود مستقر باشند و بدون هماهنگی نباید محل خدمت را ترک کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت گندزدایی و ضدعفونی مکان‌های عمومی و معابر، گفت: این مسئله باید بیش‌تر از گذشته مدنظر قرار بگیرد، می‌توان در همین راستا از تجهیزات سم‌پاشی دستگاه‌های اجرایی مانند جهادکشاورزی، مدیریت بحران نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع، مجالس و محافل شادی و عزا ممنوع است، عنوان کرد: امامزادگان و اماکن متبرکه نیز تعطیل شود، مردم باید بدانند امن‌ترین مکان برای آن‌ها خانه است، توصیه می‌شود در این دوران در خانه بمانند.

عباسی با اشاره به اهمیت تأمین اقلام دارویی و تجهیزات حفاظتی برای کادر درمان، توضیح داد: باید اعتبار مورد نیاز برای خرید این اقلام از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد، هیچ‌گونه نگرانی بابت کمبود اعتبار وجود ندارد.

وی اظهار کرد: مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا نباید مغایر با مصوبات ستاد ملی باشد، برای تعطیلی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در جلسه‌ای با حضور وزرای مرتبط تصمیم‌گیری و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل برای شرایط بحرانی را داشته باشد، دستگاه‌های اجرایی نیز آمار مهمانسراها، خوابگاه‌ها خود را برای ایجاد نقاهتگاه در شرایط بحرانی در اختیار دانشگاه قرار دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی