امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۵۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،شهرام احمدی گفت: کارشناسان دامپزشک حفاظت محیط‌زیست استان با حضور در منطقه حفاظت شده و پارك ملی تنگ صیاد، نسبت به پایش حیات‌وحش و معاینه دام‌های اهلی موجود در منطقه اقدام کردند.
وی افزود: این اقدام برای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترك دام‌های اهلی و حیات وحش و با توجه به حضور دام‌های كوچ‌رو در مناطق و همچنین شیوع بیماری تب برفكی در برخی از دامداری‌های استان، صورت گرفته است.
احمدی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون موردی از ابتلای دام‌های اهلی بازدید شده در مناطق به بیماری مشاهده نشده است. وی اذعان داشت: در این بازدید دامپزشكان توضیحات لازم و بهداشتی جهت پیشگیری از انواع بیماری های مشترك دام‌های اهلی و حیات وحش به دامداران و مرتعداران ارایه کردند.

بیماری تب برفكی (FMD) كه در زبان محلی یا بومی طبقه، نیز گفته می‌شود نوعی بیماری ویروسی است كه باعث تلفات در دام‌های جوان و كاهش تولید و خسارت اقتصادی بالا در دام‌ها می‌شود و علائمی نظیر ایجاد زخم و تاول در دهان و سم‌ها دارد و بهترین راه مبارزه با آن در ایران واكسیناسیون دام‌ها به صورت منظم و دوره‌ای است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی