امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۰۸:۵۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

بیشتراز 60درصد بدن انسان های بزرگسال را آب تشکیل میدهدو ما برای ادامه زندگی به آب و هوای  سالم احتیاج داریم..

اگر در آبی که می‌نوشیم آلودگی وجود داشته باشد، بدن بیمار خواهد شد، روش هایی برای پاک سازی آب مصرفی و اطمینان از تمیز بودن آن وجود دارد، یکی از این روش ها استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی است که میتواند این اطمینان را برای ما فراهم نماید که آبی که مصرف می‌کنیم، تمیز و پاکیزه است.

اگر نگران سلامت آب مصفی خانواده تان هستید استفاده یک سیستم تصفیه میتواند کمک زیادی به برطرف شدن نگرانی تان کند، تنوع این دستگاه ها به اندازه ای است که با هر بودجه ای میتوانید دستگاه مناسب خود را بیابید. در اینجا مصاحبه ای با یکی از فروشندگان در زمینه فروش و خدمات سیستم های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی خواهیم داشت.

خودتان را معرفی بفرمایید وچند سال هست که در زمینه فروش و خدمات سیستم های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی فعالیت دارید؟
محمود رضا شبانیان هستم با مدرک کارشناسی زبان انگلیسی و علاقه مند به مسایل فنی و علمی، ۱۰سال هست که دراین زمینه فعالیت دارم.

انگیزه شما برای ورود به این حرفه و خدمات چه چیزی بوده است؟
حدود ۱۲ سال پیش دچار مشکل گوارشی شدم و انواع دارو و درمان را استفاده کردم اما متاسفانه بیماری عُود میکرد .یک پزشک بسیار مهربان و دلسوز جناب آقای دکتر میرلوحی اصفهان تشخیص دادند که معده شما به کلر و ناخالصی ها آب حساس هست و این موارد باعث می‌شود که بیماری شما دوباره عود کند.
ایشان توصیه کردند که از آب بسته بندی و ترجیحاً تصفیه شده استفاده کنم و نتیجه را ببینم.
خوشبختانه بعد از بکارگیری این توصیه، مشکل من به طور کامل حل شد.
اما با توجه به موادسمی موجود در جنس بطری های آب های بسته بندی شده و واکنش مواد بطری با نور آفتاب ترجیح دادم که از دستگاه تصفیه آب استفاده کنم و همین مسئله و علاقه به مسایل فنی و شیمی آب باعث علاقه من به سلامت و فرآیند تصفیه آب وتجهیزات مربوطه شد.

چرا آب باید قبل از مصرف تصفیه شود؟
قدیما مردم آب مصرفی خودشون مستقیم از طبیعت دریافت می کردند. آب چاه آب ،رودخانه ،آب چشمه ها ،آب قنات ها ،و آب انبارها
این زمان ها بارندگی خیلی بیشتر بود و محیط زیست هم تمیز و بکر بود در نتیجه آب مصرفی مردم به غیر از امکان وجود آلودگی های میکروبی و ویروسی نسبتا سالم بود

با رشد جمعیت و رونق شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع شبکه های لوله کشی آب شهری وظیفه تامین آب مصرفی مردم رو به عهده گرفتند اما لوله کشی های فلزی قدیمی آب شهری به مرور زمان از داخل دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می شوند و خودشان باعث آلوده شدن آب می‌شوند

مشکل مهم بعدی رونق کشاورزی با استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی است
کودهای شیمیایی به اعماق زمین نفوذ می کنند و باعث آلوده شدن سفره‌های آب‌های زیر زمینی می شوند
سالیانه ۲ میلیون کود شیمیایی در ایران استفاده می شود

عدم بازیافت و سوزاندن و دفن زباله های شهری باعث ورود مواد سمی از طریق اب باران و برف به داخل خاک و سفره های زیرزمینی آب میشوند.

آیا اضافه شدن کلر در بهبود کیفیت آب نقشی ایفا نمیکند؟
با اضافه کردن کلر به آب فقط میکروبها و باکتریها را از بین می‌بریم اما آلودگی های دیگه مثل گل و لای زنگ اهن ،نیترات و آرسنیک فلزات سنگین در آب باقی می مانند و وارد لیوان آب مصرفی ما می شود

فرایند تصفیه کردن آب چه قدمتی دارد؟
فرایند تصفیه آب دارای سابقه‌ای بسیار طولانی و قدیمی است. طبق اسناد کشف شده، تاریخ تصفیه آب به دو هزار سال پیش از میلاد می‌رسد. در نقاشی‌های مصریان قرن ۱۳ قبل از میلاد و همچنین در کتاب‌های رومیان و یونانیان، استفاده از دستگاه تصفیه آب به وضوح دیده می شود.
بقراط که پدر پزشکی جدید شمرده می‌شود می‌گوید: هرکس که می‌خواهد به نحوی شایسته در پزشکی به بررسی و تحقیق بپردازد، باید آب مورد مصرف ساکنین یک ناحیه را مورد توجه قرار دهد، زیرا آب در سلامت انسان‌ها بسیار نقش دارد.

IMG-20200822-WA0030

دستگاههای تصفیه آب  چند مرحله  ای هستند و از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته اند؟
اولین دستگاههای تصفیه اب در دنیا ۱ مرحله ای بوده که فیلتر آن از جنس سرامیک بوده و با پیشرفت تکنولوزی از جنس الیاف پروپیلن ساخته شده که تمایل زیاد به جذب گل و لای دارند و گل و لای و کذورت اب را جذب میکنند.
بعد از مدتی دستگاههای ۳ مرحله ای تولید شدکه مرحله دوم و سوم با استفاده از کربن فعال ،کلر آزاد محلول در آب و بعضی سموم کشاورزی زا جذب میکنند.
در دهه ۷۰میلادی انقلاب بزرگی در زمینه ابداع یک روش جدید وبسیار موثر به نام اسمز معکوس پدید آمد و ناسا از اولین ارگان‌هایی بود که از تصفیه آب به روش اسمز معکوس برای بازیافت و تصفیه فاضلاب و ادرار فضانوردان شاتل فضایی
برای تولید آب آشامیدنی سود برد. در سیستم‌های حمل و نقل فضایی و زیردریایی‌ها، از این روش برای شیرین کردن آب استفاده شد..
بعد از آن تاریخ تا به الان دستگاه های تصفیه آب از شش مرحله تا نه مرحله ارتقاء پیدا کرده اند.

درصد جذب الودگی ها توسط دستگاههای تصفیه اب مجهز به این سیتم (اسمز معکوس) به چه صورت است؟
این دستگاه ها می توانند ۹۵ تا ۹۹ درصد آلودگی ها و ناخالصی های آب را حذف کنند که درجدول زیر مشخص شده اند.

45866

آیا این دستگاهها نیترات آب را واقعا حذف میکنند؟
با اطمینان کامل خدمت شما عرض می کنم اگر دستگاه‌های تصفیه آب سیستم اسمز معکوس دارای فیلتر های با کیفیت باشند نیترات و نیتریت حذف میشود.

این حذف نیترات و نیتریت به چه میزان هست و آیا قابل آزمایش کردن هم میباشد؟
از ۵۰ تا۹۵ درصد نیترات و نیتریت قابل حذف شدن هست و خریداران محترم میتوانند نمونه آب تولید شده در همه مدل های دستگاه های ما را به آزمایشگاه جهت اطمینان ارسال کنند.
در سال های اخیر ما توانسته ایم نیترات آب شهر را بعد از تصفیه در یک مدل دستگاه به ۲۵ میلی گرم و در مدل دیگر به ۲ میلی گرم در یک لیتر برسانیم.

آیا دستگاههای تصفیه آب املاح مفید آب را حفظ میکنند؟
بله.
در مرحله ششم دستگاه فیلتر مینرال وجود دارد که املاح از نوع قابل جذب مورد نیاز بدن را به اب اضافه میکند و باعث خوش طعم تر شدن آب همانند اب چشمه ها میشود و به قدری این کار دقیق انجام میشود که این آب تصفیه شده با داشتن املاح (کلسیم پتاسیم منیزیم سدیم) رسوب در کتری و سماور ایجاد نمیکند.
در توضیح بیشتر به این پرسش شما توضیحات زیر نیز خالی از لطف نیست:
املاح موجود در طبیعت دو نوع هستند.

IMG-20200822-WA0033

 

دسته اول : مواد و املاح معدنی (Inorganic Minerals) 
این دسته از عناصر به طور طبیعی در معادن، سنگها، خاک و به طور کلی در پوسته زمین یافت می شوند و آب در حین عبور از بستر سنگها و کانی ها، این املاح را در خود حل می کند.
بر خلاف تفکر رایج، املاح معدني (كه در آب نیز يافت مي شوند) برای بدن حیوانات و انسانها غیر قابل جذب و غیر مفید هستند و بدن این املاح را همانند سموم دفع می کند. درست برعکس گیاهان که غذای اصلی آنها، همین مواد معدنی هستند.. برخی از محققین معتقدند الکترون های موجود در ساختار اتمی مواد معدنی بر خلاف عقربه های ساعت گردش می کنند و درنتیجه با الکترون های بدن انسان سازگار نیستند. این املاح برای بدن انسان مضر بوده و عوارضی همچون: درد و تورم در مفاصل، سنگ کلیه، عوارض فشار خون و … را باعث می شوند. املاح معدنی به آب طعم و بو می دهند. هرچه آب ناخالص تر باشد طعم و بوی آن نامطبوع تر است.
یکی از آشناترین این ترکیبات، کربنات کلسیم است. این همان جرم و رسوبی است که در جداره کتری ، سماور و لوله های آب گرم مشاهده می کنید.

 دسته دوم : مواد و املاح آلی (Organic Minerals)
این دسته از املاح قابل جذب برای بدن حیوانات و انسان ها هستند. منبع اصلي اين املاح ، گياهان هستند. در واقع گياهان با جذب املاح معدني موجود در خاك تغذيه مي كنند. املاح معدني پس از ورود به اندامهاي گياه، در اثر پديده فتوسنتز تغيير ماهيت داده و تبديل به تركيبات آلي مي شوند.
املاح آلي براي بدن انسان قابل جذب و مفيد هستند.برخی از دانشمندان معتقدند الکترون های موجود در ساختار اتمی املاح آلي، موافق عقربه های ساعت گردش می کنند و در نتیجه با الکترونهای بدن انسان سازگار هستند.
انسان از طريق مصرف ميوه ها و سبزيجات و گوشت حيوانات گياه خوار، املاح آلي را جذب مي كند
مواد موجود در آب ، معدنی هستند یا آلی؟
همانطور که می دانید، آب باران درست هنگام بارش، کاملا خالص و عاری از هرگونه مواد و ترکیبات اضافه است. این آب با عبور از سطح سنگها و خاک و به طور کلی عبور از بستر زمین، مواد معدنی موجود در این منابع را در خود حل می کند. در نتیجه مواد حل شده در آب جزء مواد معدنی طبیعت هستند. همانطور که اشاره شد، این مواد و ترکیبات نه تنها برای بدن مامفید نیستند بلکه در برخی موارد می توانند به سلامتی ما آسیب بزنند.

انسان با مصرف میوه ها و سبزیجات و یا استفاده از گوشت حیوانات گیاه خوار، مواد آلی بدن خود را تامین می کند

برای اطلاعات بیشتر در این مورد هم میتوانید کلمات و عبارات کلیدی زیر را در اینترنت جستجو بفرمایید و به مقالات اصلی دسترسی پیدا کنید
Organic And Inorganic Minerals
Vitamins & Minerals
Difference between Organic and Inorganic Minerals

بنابراین املاح مفید اب حفظ میشوند؟
بله

دستگاه های  تصفیه آب ساخت کجا هستند؟
حدود ۱۵ سال گذشته دستگاه های تصفیه آب عمدتاً وارداتی و از کشور چین و تایوان بودند.
در سال های اخیر کشور خودمان در زمینه تولید قطعات و فیلتر ها به خودکفایی هایی رسیده است که قابل تحسین هست.
دستگاه های موجود در بازار از نوع مونتاژ قطعات چین و تایوان و ایران و تعدادی هم دستگاه‌های وارداتی تایوان هستند.
دستگاه تصفیه آب معمولاً در کجا نصب می شوند؟
بهترین محل برای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینک ظرفشویی در آشپزخانه می باشد
خدمات و گارانتی دستگاه تصفیه آب به چه صورت هست؟
این دستگاه ها از زمان نصب 12 تا 18 ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش دارند

در آخر کسانی که بخواهند در این خصوص اطلاعات بیشتر ومشاوره بگیرند کجا مراجعه کنند؟

آدرس بروجن خیابان حافظ دفتر فنی آب سالم زندگی سالم

شماره تماس: ۰۹۱۳۲۸۰۹۷۸۵

 

این مطلب، یک آگهی تبلیغاتی بوده و پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی