امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۰۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، در نشست اعضای شورای اسلامی شهر بروجن با خبرنگاران واصحاب رسانه با مروری بر فعالیت های سال گذشته تاکنون و عملکرد شورا پرداخته شد.
سعید کردیان عضو شورای شهر بروجن گفت : یکسال از فعالیت شورای شهر گذشت و وارد سال دوم شدیم و تمام تلاش شورای شهر در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بحث هم افزایی با مدیریت شهری وارائه خدمات بهینه به شهروندان بوده است.
رئیس کمیسیون عمران ومعماری شورای اسلامی بروجن افزود: بازدید های میدانی در محلات شهر و باتوجه با پتانسیل ها و کمبودها در سطح محلات سعی کردیم بودجه ۱۴۰۰ را متفاوت از بقیه بودجه هایی که در ادوار گذشته تدوین شده است رقم بزنیم
کردیان از رشد  وافزایش ۱٫۸ بودجه شهرداری بروجن در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بودجه شهرداری بروجن در سال‌گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال سال بوده است و در سال جاری ۶۱۰ میلیارد ریال مصوب شد وعملکرد مالی شهرداری بروجن در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال بوده واین نشان دهنده این است که ما منابع مالی خوبی در بحث مدیریت شهری داریم  وباید براساس واقعیت ها برنامه نمود وامسال در بودجه احتمالا بودجه ۳ رقمی تدوین خواهد شد.
نجمه کرمپور افزود: شناسایی و ثبت دارایی‌های شهرداری و گرفتن سند ملکی از اقدامات مهم شورای اسلامی شهر بروجن در یک‌سال گذشته با هدف حفظ اموال شهرداری به‌شمار می‌رود.
رییس کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی بروجن گفت: بودجه شهرداری این شهر امسال ۷۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.بودجه شهرداری بروجن در سال‌جاری ۶۱۰ میلیارد ریال مصوب شد که نسبت به ۳۵۰ میلیارد ریال سال گذشته رشد ۷۵ درصدی دارد.
کرم‌پور تصریح کرد: جداسازی سیستم آب آشامیدنی از فضای سبز، تحویل سه هزار و ۳۰۰ متر زمین از راه و شهرسازی برای ساخت مجموعه فرهنگی شهرک فاطمیه، پیگیری برای انتقال میدان‌های میوه و تره‌بار و عرضه دام زنده به خارج از شهر و تهیه طرح جامع گردشگری سیاسرد از برنامه‌های شورای اسلامی بروجن در یک‌سال اخیر است.
وی یادآور شد: تمامی برنامه‌های اجرایی شورای اسلامی شهر بروجن با رعایت عدالت اجتماعی و توجه بیشتر به مناطق کمترتوسعه‌یافته در این شهر پیگیری و اجرا می‌شود.
یوسف خشنود تصریح کرد: همچنین ماهانه ۱۶ تن از زباله‌های صنایع، هشت تن زباله بیمارستانی و ۶ تن زباله عفونی و مطب‌ها جمع‌آوری و در مرکز دفن زباله بروجن خاک‌پوشانی می‌شود.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر بروجن نیز گفت: شهرداری این شهر ماهانه یک‌هزار و ۴۰ تن و سالانه ۱۲ هزار و ۴۸۰ تن انواع زباله خشک و تَر را جمع‌آوری و به‌ صورت بهداشتی دفن می‌کند.
وی یادآور شد: در یک‌سال اخیر برابر ۳۶ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۸۰۱ متر مربع از معابر عمومی شهر بروجن رُفت‌وروب شده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری وفضای سبز شورای اسلامی بروجن گفت: ارائه خدمات به فوتی ها در آرامستان شهر بروجن به تعداد ۵۵۶ نفر در سال ۱۴۰۰ ، و نظارت وبازرسی بر خدمات شهری که با مسئول خدمات شهرداری بروجن بطور مستمر مورد نظارت قرار می گیرد.
غلامعلی سعادت گفت در سال جدید با رویکرد جدیدی از شورا خواهید دید و عنوان کرد: اعضا شورا با حضور میدانی در محلات وتقسیم بندی مشکلات محله ها صورت گرفته وامیدواریم بتوانیم در حل مشکلات گامی برداریم
نایب رئیس شورای شهر بروجن اظهار داشت : در بحث بودجه ما در گام اول پروژه ها را با نام تعریف نمودیم که به جهت بحث شفافیت و سلامت مورد وتاکید این شورا است که هزینه کرد بودجه برای محله خاص خود هزینه گردد.
وی گفت: محلات کم برخودار مورد توجه این شورا است و در بودجه امسال هم مورد توجه قرار گرفته است ، ودر محله الهیه پیگیر مشکلات این محله هستیم هرچند هنوز این محله به شهرداری واگذاری نگردیده است اما با پیگیری ها خوشبختانه ۱۰میلیارد تومان برای این محله در نظر گرفته شده است  و در هفته های جاری عملیاتی شدن و اجرای بخشی از فاضلاب فاز دوم اجرایی خواهد شد.
رضا قدمی اظهار داشت: طرح کنترل ترافیک هوشمند به‌عنوان یکی از مهمترین نیازها و دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری بروجن به‌زودی اجرای خواهد شد.
نماینده شورای اسلامی شهر بروجن در سازمان حمل ونقل شهرداری بروجن نیز گفت: درسال ۱۴۰۱ بودجه ای که برای این سازمان در نظر گرفته شد مبلغ ۸۲۰ میلیون تومان بوده که ۳۴۴ میلیون تومان فعالیت عمرانی است ودر زمینه عمران در سازمان حمل و نقل است.
وی گفت: در حال حاضر ۲۳۷ تاکسی شهری و ۲۰دستگاه ون در سطح شهر بروجن درحال خدمت رسانی هستند.
هوشنگ رفیعیان تاکید کرد: در روند واگذاری املاک مجتمع فن‌آوران بروجن نسبت به واقعی کردن متراژ زمین‌های تجاری و فازبندی اصناف مختلف با هدف ارتقای کمی و کیفی در خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام شده است.
دبیر شورای اسلامی شهر بروجن نیز گفت: شرایط لازم برای انتقال صنایع نیمه‌مزاحم به مجتمع فن‌آوران این شهر فراهم شده و در انتظار تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز است.
وی افزود: تلاش می‌شود اصناف مرتبط با صنایع نمیه‌مزاحم به‌صروت زنجیره‌ای در مجتمع فن‌آوران بروجن منتقل و مستقر شود.
ناصر جانشکر اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری در شورای اسلامی و شهرداری بروجن از رسانه‌های گروهی درخواست دارند تا علاوه بر اطلاع‌رسانی دغدغه‌ها، خواسته‌ها و انتظارات شهروندان نسبت به انعکاس عملکرد مدیریت شهری نیز اقدام کنند.
رییس شورای اسلامی نیز گفت: اعضای این شورا با وحدت، همدلی و تعامل برای رسیدن به شاخص‌های مطلوب توسعه‌ای در این شهر از توان نخبگان، معتمدان، صاحب‌نظران و متخصصان حوزه‌های مخلتف بهره‌گیری می‌کنند.
در پایان این نشست از جمعی خبرنگاران شهرستان بروجن تجلیل قدردانی شد

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی