امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۱۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن براساس واریز وجه و زمان انجام آن رتبه‌بندی می‌شوند به این صورت که به ازای یک میلیون تومان در روز یک امتیاز برای افراد در نظر گرفته می‌شود؛ در پایان براساس امتیاز نهایی متقاضیان رتبه‌بندی شده و مجاز به انتخاب واحدمسکونی هستند.

حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری درخصوص روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن که به صورت گروه‌های ساخت بوده در اکثر شهرهای استان آغاز شده است و با تصمیمات اخیر شورای عالی مسکن سرعت انجام پروژه‌های این طرح افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص نحوه رتبه‌بندی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: افراد براساس واریز وجه و زمان انجام آن رتبه‌بندی می‌شوند به این صورت که به ازای یک میلیون تومان در روز یک امتیاز برای متقاضیان درنظر گرفته می‌شود؛ در پایان براساس امتیاز نهایی متقاضیان مجاز به انتخاب واحدمسکونی هستند، افراد نیز می‌توانند به سامانه‌ای که ثبت‌نام اولیه خود را انجام دادند مراجعه کرده و امتیاز خود را مشاهده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن براساس امتیازی که دارند رتبه‌بندی شده و می‌توانند از پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد یا بیشتر دارند واحد مسکونی مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ در مواردی که امتیاز متقاضیان برابر باشد نیز واگذاری واحد مسکونی از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود.

مقصودی عنوان کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن که عملیات اجرایی آن‌ها در سنوات گذشته آغاز شده بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر هستند اما براساس مطالعات انجام شده مقرر شد دامنه متراژ واحدهای مسکونی افزایش پیدا کند تا به این ترتیب طیف بیشتری از متقاضیان پوشش داده شوند؛ بر همین اساس واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از ۷۰ تا ۱۲۰ متر ساخته می‌شوند.

وی اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، بیش از ۲۳ هزار نفر تایید نهایی شدند، همچنین حدود ۱۹ هزار نفر اقدام به افتتاح حساب کرده و بیش از ۱۷ هزار نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای بیش از ۷۰ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان تخصیص پروژه انجام شده، تصریح کرد: البته در برخی شهرهای استان مانند شهرکرد که مشکل تأمین زمین وجود دارد تخصیص پروژه برای برخی متقاضیان انجام نشده اما تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن تمامی متقاضیانی که نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند به پروژه متصل شوند.

مقصودی یادآور شد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در مراحل مختلفی قرار دارند به همین علت نیز میزان پیشرفت فیزیکی آن‌ها یکسان نیست، درحال حاضر برخی پروژه‌های این طرح در چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، برخی نیز از پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰، ۷۰ و یا ۳۰ درصد برخوردار هستند، پروژه‌هایی نیز وجود دارد که در مرحله فنداسیون قرار دارند

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی