امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۴۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، سرهنگ مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان بروجن مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان فروش ارز روبل در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود:شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه‌های اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود درزمینهٔ خریدوفروش ارز فعالیت می‌کند آشنا شدم و پس از جلب اعتمادم مبلغ ۳ میلیارد ریال جهت خرید ارز روبل برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

سرهنگ عسگری ادامه داد: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان بروجن هویت متهم به همراه همدست وی مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی به‌عنوان مطلع به این پلیس دعوت شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع از نامبرده تحقیق و به بزه انتسابی معترف گردید و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد. لذا با پیگیری‌های به عمل‌آمده مبلغ ۳ میلیارد ریال نیز به‌حساب شاکی عودت داده شد.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

این مقام انتظامی گفت: کاربران اینترنت برای ارتباط‌گیری و گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند به آدرس سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری مراجعه و یا با شماره تماس این مرکز ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی