امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۲۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،محمد مهدی اسماعیلی عصر پنج‌شنبه ۲۲ تیر در آیین پایانی دوازدهمین جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان در بروجن افزود: این جشنواره نشان‌دهنده قدرت اعجاب‌آور هنر در ایجاد همبستگی و انسجام ملی است.

وی تصریح کرد: این قدرت هنر است که افراد را با قومیت‌ها و گویش‌های مختلف در کنار یکدیگر می‌نشاند و چنین صحنه‌های با عظمتی را خلق می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خواندن شعری از مرحوم رافعی بروجنی ادامه داد: این شاعر بلند آوازه اهل بروجن به خوبی جایگاه هنر را ستوده است و ایران عزیز این افتخار را دارد که در هر گوشه آن چنین هنرمندان بزرگ و هنردوستی داشته باشد.

وی ابتکار برگزاری جشنواره موسیقی زاگرس نشیان را ستودنی دانست و گفت: لازم است همگان به هنرهای اصیل ایرانی در شاخه‌های مختلف اقدام احترام بگذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رونق و درخشش ایران پس از ورود اسلام اشاره و تاکید کرد: سنت‌های ملی در کنار آداب دینی با همدیگر آمیخته شدند و امروز هیچ‌کس نمی‌تواند تمدن ایرانی اسلامی را از یکدیگر جدا کند.
وی افزود: مردم کشور به‌دنبال رسیدن به تمدن بزرگ ایرانی اسلامی هستند و محفل‌های هنری در نقطه نقطه کشور می‌درخشد و افراد با مهربانی و تمدن کنار همدیگر نشسته‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مردم بافرهنگ و هنرمند چهارمحال و بختیاری در طول تاریخ همانند دژی مستحکم از فرهنگ دینی و ملی کشور دفاع کردند.
اسماعیلی یادآور شد: در سفر به چهارمحال و بختیاری مصوبه‌های مطلوبی برای توسعه فرهنگ و هنر استان و شهرستان بروجن به تصویب رسید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی