امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام به نقل از خانه ملت، اردشیر نوریان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۰ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر و قدرانی از سپاه پاسداران برای توقیف نفتکش انگلیسی، گفت: طبیعتاً در این زمان کوتاه باید به مهمترین مسائل کشور از جمله بیکاری، اشتغال، تورم، خودرو، مسائل سیاست خارجه و امنیت ملی و همه درد‌ها و گرفتاری‌های مردم پرداخته شود، اما می‌خواهم این زمان را به یک موضوع خاص اختصاص دهم که اخیراً در استان استان چهارمحال و بختیاری حادث شده و دامنه تاثیرات آن به سایر استان‌های همجوار هم تسری پیدا کرده اما متاسفانه مسئولان امر، گوش شنوایی برای این موضوع ندارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مساله آب در وزارت نیرو با چند اشکال اساسی مواجه است، افزود: چندین نامه خطاب به ریاست مجلس در خصوص مشکلات وزارت نیرو نوشته‌ایم و تاکید کرده‌ایم که مردم استان‌ها با مشکلات زیادی رو برو هستند و علی رغم اینکه مجلس در بعد نظارتی به وظایفش خوب عمل کرده است اما هیچ کس گوشی بدهکار این ماجرا نیست و مهمتر از آن جوابیه‌های غلط و دروغی است که ارائه می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس مجلس، گفت: در رابطه با مشکلات آب باید به چه کسی مراجعه کنیم؟ متاسفانه قانون در وزارت نیرو محترم نیست چرا که نامه‌ها و اسناد و مدارک زیادی در اختیار داریم که نشان می‌دهد سازمان بازرسی کل کشور و سازمان محیط زیست به عنوان معاون رئیس جمهور با طرح‌های انتقال آب مخالف هستند، اما نمی‌دانیم چه دستی پشت کار وزارت نیرو قرار دارد که نه نامه سازمان بازرسی کل کشور را قبول دارد و نه مصوبات رئیس جمهورهای گذشته و هیچ توجهی به مسائل انتقال آب نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر قرار نیست کسی به حرف‌هها و صحبت‌هایمان گوش کند، بهتر است مجلس را تعطیل کنیم، گفت: سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای نوشته است که طرح انتقال آب گلاب ۱ و ۲ تخلف بوده و مجوز قانونی ندارد. بنابر این آقای وزیر نیرو چرا پاسخ بنده را با دورغ می‌دهید؟

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید همواره با همکاران و دوستانم در استان اصفهان، یزد و خوزستان درگیر باشیم در حالی که مشکل جای دیگر است، افزود: متاسفانه هیچ دستگاهی پاسخگوی مشکلات مردم نیست، مجلس تعطیل و دولت نیز تعطیل‌تر است.

پروژه‌های انتقال آب نگرانی و التهابات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت

نوریان با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور معتقد است این پروژه‌ها نگرانی و التهابات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: مردم چهار محال بختیاری از این وضعیت ناراحت هستند و می‌گویند اگر گوش شنوایی برای حرفایمان نیست به خیابان بیاییم، ما قبول نداریم که مسائل فنی را در خیابان حل کنیم، اما بی تدبیری برخی از مسئولان کاری کرده است که مردم مجبور شدند برای مطالبات خودشان به خیابان‌ها بیایند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به نامه سازمان محیط زیست مبنی بر مخالفت با طرح انتقال بین حوزه آب، تصریح کرد: به بهانه پدافند غیرعامل طرحی هشت سال پیش آغاز شد و برای آن هزینه کردند و بعدا متوجه شدند که مجوز قانونی ندارد و ما هم به آن اعتراض کردیم. سازمان پدافند غیرعامل کجاست؟

نوریان افزود: متاسفانه وزیر نیرو در پاسخ به نامه‌ای مبنی بر حل مشکلات حوزه آب و جلوگیری از طرح‌های انتقال آب، ۱۰ صفحه دروغ تحویل داده است، از طرفی سازمان بازرسی کل کشور در نامه ۸ صفحه‌ای به صراحت مخالفت خودش را با این طرح اعلام کرده است. بنده از آقای سراج می‌خواهم مسئولیت نامه و امضای خود را بپذیرد که اگر نامه درست و کارشناسی شوده است باید با متخلفین برخورد کندو اگر نادرست است پس بگیرد، از این رو اگر کسی فکر می‌کند صحبت‌ها و درخواست‌های بنده پوپولیستی است، باید بگویم که این حرف‌ها به هیچ عنوان جناحی و سیاسی نبوده و تنها از سر دلسوزی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید به اینکه بارها به رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور و دیوان محاسبات در خصوص غیر قانونی بودن پروژه‌های انتقال آب، نامه نوشته‌ایم و اعلام کردیم کوهرنگی که مرکز تولید آب است، آب برای خوردن ندارد، اما هیچ کس به آن توجه نکرد، گفت: متاسفانه بی‌احترامی به قانون حد و حصری ندارد و ما نسبت به مشکلات مردم بارها تذکر می‌دهیم اما دروغ تحویل می‌گیریم.

وی با بیان اینکه مخالفت با طرح‌های غیرمجاز انتقال آب را طی نامه‌ای در کمیسوین نظارتی اصل ۹۰ مطرح کردیم، اما جوابی دریافت نکردیم، افزود: نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتیم که حتی یک خط هم پاسخ نداشت، بنابر این از آقای امیری معاون رئیس جمهور درخواست می‌کنیم، این موضوع را پیگیری کنند.

نوریان با تاکید بر اینکه به دیوان محاسبات اعلام کردیم که منابع مالی در حال خرج شدن در پروژه های غیر قانونی است، افزود: به وزیر صمت نامه نوشته ایم که مدیر فولاد با چه مجوزی پول دریافت می‌کند؟ این چه قانونی است که زمین استان‌های دیگر را به نام استان دیگر می‌زنند؟

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد حرف‌ها شنیده نشود همین چند دقیقه ام زیاد است، بنابر این اگر می‌خواهید قانونی و به دور از تبعیض عمل کنید، جلوی اجرای طرح‌های غیر قانونی را بگیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی