امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۳۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بروجن،شهرستان بروجن با وسعت ۲۲۵۶/۲ کیلومتر مربع در شرقی‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری واقع شده و با دارا بودن بیش از ۱۲۵ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی، دومین شهرستان استان محسوب می‌شود. استقرار این شهرستان در مسیر ۳ استان بزرگ اصفهان، فارس و خوزستان، بروجن را به شاهراه حیاتی حمل بار و مسافر از جنوب به فلات مرکزی کشور تبدیل کرده؛ به طوریکه بخش عمده‌ای از تردد و ترافیک جاده‌ای وسایط نقلیه سبک و سنگین چهارمحال و بختیاری از جاده‌های اصلی این شهرستان صورت می‌گیرد.
بهره‌مندی از این ظرفیت بالقوه‌ی جاده‌ای از یک سو و ضرورت توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل از سوی دیگر، موجب احداث و گسترش محورهای مواصلاتی در شهرستان بروجن ( بروجن_ اصفهان، بروجن_ شهرکرد، بروجن_ خوزستان) طی چند سال اخیر شده که این مهم را در نشستی با فرماندار و رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده ای شهرستان بروجن به گفتگو نشستیم.
فرماندار شهرستان بروجن گفت: این شهرستان با دارا بودن ۱۷۰ کیلومتر راه شریانی (بزرگراه)، ۴۰کیلومتر راه اصلی، ۳۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۶۸ کیلومتر راه روستایی یکی از شهرهای مهم کشور در ناوگان حمل ونقل عمومی به حساب می‌آید.
مسعود ملکی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور از مجموع ۲ میلیارد و ۴۲۰ تن بار کل استان، ۱ میلیارد و ۲۰۰ تن در سطح شهرستان بروجن بارگیری شده و ۱۷۷۶۳۸ مسافر نیز در قالب ۴۴۸۶۳ سفر در این شهرستان جا‌‌به‌جا شده‌‎اند.
رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده ای شهرستان بروجن گفت: محور اصفهان_بروجن_خوزستان به طول ۷۵ کیلومتر در حوزه جغرافیایی شهرستان بروجن پرترددترین محور مواصلاتی محسوب شده که روزانه ۳۵ هزار خودرو سبک و سنگین از این مسیر تردد می‌کند.
مسعود ملکی اظهار کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر با تخصیص اعتبارات ملی و استانی، کل این مسیر به صورت چهارخطه در آمده و تنها یک کیلومتر در قطعه ۴۸ این مسیر (روستای گردبیشه) به صورت دو خطه باقی مانده که توسط پیمانکار در حال احداث است.
ملکی افزود: جاده شهرکرد_ بروجن_ خوزستان به طول ۸۵ کیلومتر دومین جاده پرتردد استان محسوب شده که حجم بالای حمل بار به دلیل استقرار صنایع بزرگ و مادر( فولاد و سیمان)، از این مسیر صورت می‌گیرد.
وی گفت: خوشبختانه این مسیر هم با تکمیل ۸ کیلومتر قطعات باقیمانده حد فاصل شهرهای فرادنبه_ سفیددشت به صورت کامل چهارخطه شده و در تیرماه سال جاری زیر بار ترافیک رفته است.
ملکی تاکید کرد: لازم است شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در اسرع وقت نسبت به اصلاح ورودی فرادنبه و ورودی، خروجی سفیددشت اقدام کند.
وی اظهار کرد: با تکمیل جاده‌های چهارخطه، اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و نگهداری از محورهای مواصلاتی در اولویت قرار گرفته و از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای شهرستان در سال جاری افزون بر ۵ میلیارد تومان به بهسازی و نگهداری راه‌ها اختصاص یافته است.
رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجن با اشاره به وجود ۸ نقطه حادثه خیز در جاده‌های این شهرستان گفت: در سال جاری در محور بروجن- خوزستان حدفاصل سه راهی امام قیس تا روستای گدار کبک دو نقطه حادثه خیز به طول ۱۲.۵ کیلومتر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال حذف، اصلاح و ساماندهی شده است.
مسعود ملکی افزود: در کنار ظرفیتی که محورهای مواصلاتی برای شهرستان به وجود آورده اند، عدم وجود کمربندی، همچنین برخورداری از ۱۵ مسیر ورودی و خروجی با شهرستان‌ها و استان‌های همجوار، طی سال‌های اخیر موجب وارد شدن خسارت‌های فراوان به زیر ساخت‌های شهری شده است.
ملکی اظهار کرد: به همین منظور عملیات اجرایی احداث کمربند شمالی بروجن از تیرماه ۹۹ آغاز و تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است که در صورت تأمین به موقع اعتبارات در بهار سال آینده تکمیل و بهره برداری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تا کنون این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته تاکید کرد: با احداث و بهره برداری از کنارگذر شمالی بروجن ۷۰ درصد از ترافیک ناشی از تردد خودروهای سنگین در معابر شهر بروجن کاهش خواهد یافت.
رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجن گفت: نظر به اهمیت جاده اصفهان_ بروجن_خوزستان و با نظر مساعد قرارگاه پلیس راه چهارمحال و بختیاری جا به جایی ساختمان پلیس راه از محور فرعی بروجن_ دهاقان به محور شریانی بروجن_خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.
مسعود ملکی اظهار کرد: احداث این پاسگاه از اواخر مهر ۹۹ در زمینی به وسعت ۵ هزار متر مربع با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال آغاز شده است.
ملکی همچنین از احداث پاسگاه ایست و کنترل کردشامی در کیلومتر ۳۵ جاده اصفهان_بروجن_خوزستان خبر داد و گفت: احداث این پاسگاه از سال گذشته آغاز شده و در سال جاری نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح مصوب شده است.
وی افزود: راه اندازی این دو پاسگاه به کنترل تردد، مقابله با توزیع مواد مخدر و جلوگیری از حمل کالای قاچاق کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی