امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۰۸:۴۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  با اشاره به سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری در راستای اجرای طرح‌(شهر دوستدار کودک) اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در سطح بین‌المللی، در این طرح وظایفی نیز برای کشور ما مشخص شده که باید صورت گیرد.
وی افزود: برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک در استان با همکاری دستگاه‌های بین‌بخشی مانند آموزش و پرورش و بهزیستی اقداماتی انجام شده و در ارزیابی استان مشخص شد که علیرغم فضاهای سبز مناسبی که داریم مناسب‌سازی لازم برای استفاده کودکان انجام نشده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اجرای طرح شهر دوستدار کودک را سال گذشته از شهرکرد آغاز کردیم که با همکاری شهرداری در فضای باز ایستگاه قصه برگزار و کودکان و نوجوانان همراه با خانواده‌های خود در این برنامه شرکت کردند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در فرخ‌شهر نیز اقداماتی در حال اجراست و بروجن نیز ظرفیت بسیار بالایی در اختصاص فضای ویژه به کودکان دارد که می‌توان برای بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری طرح شهر دوستدار کودک از آن‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بروجن جزو اولین شهرهای استان بوده که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن فعال شده است، عنوان داشت: برای شروع به کار نیاز به ظرفیت‌سازی داریم و علاوه بر جانمایی باید مبلمان و المان‌های متناسب کودک با استفاده از توان طراحان متخصص کانون طراحی و نصب شود.

رحیمی با اشاره به بندهای متعدد دستورالعمل طرح شهر دوستدار کودک، اضافه کرد: باید مناسب‌سازی وسایل نقلیه عمومی و نحوه دسترسی کودکان در گام‌های بعدی اجرای این طرح قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شهرستان بروجن به مراکز فرهنگی، هنری بیشتری نیاز دارد، تشریح کرد: شهرستان بروجن دارای سه مرکز فرهنگی هنری ثابت و یک مرکز سیار روستایی است که حدود ۲۵ روستا را پوشش‌دهی و فعاایت‌هایی نظیر کتاب‌خوانی و قصه‌گویی را ترویج می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه در فاز اول اجرای طرح شهر دوستدار کودک ایستگاه فرهنگی جانمایی و طرح اولیه آن تدوین شود، یادآور شد: گروهی برای شناسایی خیابان کودک در بروجن تشکیل و پس از شناسایی خیابان مناسب، نامگذاری آن به نام (خیابان کودک) انجام و نصب المان‌ها و دیوارنگاری‌های مناسب با روحیه و فضای فکری کودکان نیز اجرا شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: با توجه به وجود ویروس کرونا و قرنطینه خانگی،نشاط اجتماعی مردم وضعیت مطلوبی ندارد و می‌توان با اجرای برنامه‌های مناسب مانند کارناوال شادی به مناسبت روز جهانی کودک، شب یلدا و نوروز با همکاری شهرداری بروجن و بانک مهر در خیابان‌ها و فضاهای سبز به نشاط و پویایی جامعه استان کمک کرد.
در ادامه نشست مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با شهرداری بروجن، حمزه علی‌ولیان شهردار این شهر عنوان داشت: جنب پارک بانوان شهر بروجن ساختمانی به آموزش ترافیک کودکان اختصاص داده شده بود که در حال حاضر بلااستفاده است و می‌توان از این محل به عنوان خانه فرهنگی کودکان و نوجوانان بهره گرفت و مجوزهای لازم نیز از سوی شهرداری ارائه می‌شود.

وی افزود: محل نصب المان‌های متناسب با کودکان باید جانمایی و پیشنهاد طراحی این المان‌ها از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه شود، همچنین خیابانی به عنوان خیابان کودک در نظر گرفته می‌شود و همکاری لازم در راستای اجرای طرح شهر دوستدار کودک و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوی شهرداری بروجن انجام خواهد شد.

علی‌ولیان خاطرنشان کرد: شهرک‌های الهیه و فاطمیه بروجن نیاز به مراکز فرهنگی و هنری دارند که با توجه به بازنگری طرح جامع شهری می‌توانیم اماکنی را به منظور راه‌اندازی مرکز فرهنگی و هنری تغییر کاربری دهیم.

وی مطرح کرد: تا پایان امسال معبر ضلع غربی کنار مرکز فرهنگی و هنری بروجن آسفالت و دیوارنگاری و فضای سبز و آن نیز سامان‌دهی می‌شود.
در ادامه این نشست زهرا هادی‌پور مسول مرکز فرهنگی و هنری بروجن گفت: دو سال پیش فرمانداری شهرستان بروجن، کمیته حقوق کودکان را با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل و وظایفی برای ۱۳ اداره از جمله شهرداری در دستورالعمل آن مشخص شده بود.

وی عنوان داشت: مناسب‌سازی و ایمن‌سازی فضای فعالیت کودکان، ایجاد خانه اسباب‌بازی‌ها، حمایت، پرورش کودکان محروم و مشارکت در جشن‌های ویژه کودکان از اشتراکات برنامه‌های مراکز فرهنگی و هنری و شهرداری است.

روح‌انگیز کرمی عضو شورای شهر بروجن با ابراز تاسف از نگاه ناعادلانه به شهر بروجن در زمینه اختصاص ساختمان مرکز فرهنگی و هنری این شهر، تشریح کرد: ساختمان فعلی مرکز فرهنگی و هنری بروجن ۴۳ سال قدمت دارد و برای شهری با جمعیت ۵۹ هزار نفری کافی نیست.

وی با اشاره به محرومیت مردم برخی مناطق بروجن افزود: اختصاص مرکز فرهنگی و هنری به شهرک‌های الهیه و فاطمیه بروجن ضروری است.
عضو شورای شهر بروجن خاطرنشان کرد: دستورالعمل اجرای طرح دوستدار کودک سال گذشته ابلاغ شد اما دستگاه‌های اجرایی توجه چندانی به آن نداشتند.
کرمی، پیشنهاد داد یک خانه کودک در شهر بروجن راه‌اندازی و مرکز فرهنگی هنری دیگری علاوه بر مرکز فعلی این سهر اضافه شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی