امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۰۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام ،فرماندار شهرستان بروجن به مناسبت روز خبرنگار گفت: در سال‌جاری ۹۵۰ ميليارد ريال اعتبار از رديف‌های مختلف بودجه‌ای به اين شهرستان اختصاص يافت.

مسعود ملکی تاکید کرد: از این مبلغ 490 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در ۲۷ فصل، ۳۱۰ میلیارد ریال مختص محرومیت‌زدایی و ۱۵۰ میلیارد ریال در اختیار نماینده مجلس است.
ملکی با اشاره به همکاری مطلوب شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری با بخش دولتی در شهرستان بروجن گفت: طی دو سال اخیر ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل گلزارهای شهدای گمنام، مدارس، مساجد و معابر روستایی و… توسط این کارخانه هزینه شده است.
وی با اشاره به اختصاص اعتبارات به طرح‌های اولویت‌دار شهرستان بروجن افزود: اعتبارات محرومیت‌زدایی برای تامین آب آشامیدنی، احداث جاده‌ها، اجرای زیرساخت‌های صنعتی و توسعه کشاورزی اختصاص می‌یابد.
ملکی به پتانسیل چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن در حوزه کشاورزی و دامپروری اشاره و تصریح کرد: توسعه کشاورزی مکانیزه این شهرستان، احداث گلخانه‌ها و کشت محصولات کم‌آب‌بر در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: احداث چهار مجتمع گلخانه‌ای به وسعت 200 هکتار و ساخت مجتمع‌های دامپروری در شهرهای فرادنبه، نقنه، گندمان، سفیددشت و بلداجی با هدف اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی جزو برنامه‌های اولویت‌دار توسعه‌ای در شهرستان بروجن است.
فرماندار بروجن با اشاره به فعالیت پنج شهرک و ناحیه صنعتی در این شهرستان اظهار داشت: ششمین شهرک صنعتی شهرستان پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری و مصوبه تخصیص اعتبارات از سوی هیات دولت، در گندمان احداث می‌شود.
وی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ هکتار به مجموع شهرک‌های صنعتی شهرهای بروجن و سفیددشت شهرستان بروجن اختصاص پیدا کرد.
ملکی تاکید کرد: البته شهرستان بروجن برای توسعه کشاورزی، دامپروری و صنعت با مشکل شدید تامین آب مواجه است و همین عامل باعث شده تا سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها نداشته باشند.
وی افزود: هم‌اکنون وضعیت آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای شهرستان بروجن مطلوب نیست و در برخی شهرهای این شهرستان از طریق تانکرهای سیار، آب وارد منبع می‌شود.
فرماندار بروجن تصریح کرد: شرکت آب فاضلاب چهارمحال و بختیاری ضمن تقویت آب‌رسانی به مناطق مختلف شهرستان بروجن باید اصلاح شبکه‌های فرسوده را در دستور کار قرار دهد.
وی یادآور شد: البته اجرای این فعالیت‌ها برای کوتاه‌مدت و به‌صورت موقت است و رفع همیشگی آن به تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن نیاز دارد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در این مدت انجام فعالیت‌های زیادی تحت تاثیر قرار گرفت اما روند اجرایی امور متوقف نشد.
فرماندار بروجن به شیوع موج پنجم ویروس کرونا با سویه دلتا اشاره و تاکید کرد: مردم تا زمان مهار و ریشه‌کنی ویروس کرونا باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با کادر سلامت، بهداشت و درمان همکاری کنند.
وی افزود: رسانه‌های گروهی با عمل به رسالت مطبوعاتی خود، تمامی هجمه‌های تبلیغاتی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی می‌کنند.
ملکی تصریح کرد: رسیدن جامعه به حد مطلوبی از رشد و بالندگی مرهون تلاش‌ها و فعالیت‌های خبرنگاران و فعالان رسانه‌های گروهی است.
وی یادآور شد: رسانه‌های گروهی همچنین روحیه مطالبه‌گری در بخش‌های مختلف را بین مردم جامعه ترویج داده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی